فیلم | خانواده در قرآن کریم
کد خبر: 4205053
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۴:۵۰
‌نمی از باران / ۵

فیلم | خانواده در قرآن کریم

به مناسبت مبارک ماه رمضان، ماه نزول قرآن، نکات قابل توجهی از مباحث مختلف قرآن کریم با کارشناسی سیدمحسن میرباقری، مفسر قرآن کریم با عنوان «نمی از باران» در قالب درس‌گفتار ارائه می‌شود. در ادامه قسمت پنجم این مجموعه با عنوان «خانواده در قرآن کریم» را مشاهده می‌کنید.

دکتر سیدمحسن میرباقری، مفسر قرآن کریم در قسمت پنجم از مجموعه درس‌گفتار «نمی از باران» درباره خانواده در قرآن و نگاه قرآن به خانواده می‌گوید: خانواده جایگاه آرامش است. در آیه 21 سوره روم می‌فرمایند: این از نشانه‌ها و آیات خداوند است که از جنس خود شما همسرانی را آفرید، برای اینکه در آنها آرامش را بیابید، یعنی با وجود همسر، انسان به آرامش می‌رسد و این آرامش به فرزندان نیز منتقل می‌شود. در ادامه آیه می‌فرماید، خداوند بین شما مودت و رحمت را برقرار کرد، یعنی همین که خانواده‌ای تشکیل می‌شود، با القائات و الهامات الهی مودت بین آنها شکل می‌گیرد که در حدیث نقل شده وقتی عقد ازدواج برقرار می‌شود یکی از ملائکه از طرف خداوند مأمور می‌شود که بین زوجین مودت القا کند.

خانواده جایگاه تأمین آرامش  و مودت جامعه است. یعنی اگر خانواده‌ها محل آرامش بود، به جامعه سرایت می‌کند و اگر خدایی نکرده خانواده‌ای محل اضطراب و نگرانی باشد، ناخودآگاه به جامعه نیز منتقل می‌شود.

 

انتهای پیام
captcha